11 lutego 2014

Przyprawa Jarzynka

Lubicie w kuchni używać popularnej jarzynki, vegety, kucharka, warzywka itp polepszaczy smaku? Mam dla Was dziś propozycję, aby zrobić samemu w domu taki dodatek, zajmie to Wam nie więcej niż 5 minut. Smak o niebo lepszy niż sklepowy, idealnie pasuje do dań mięsnych, ryb, zup, nawet rosół zyskuje na smaku. Przepis na facebooku podała Magda, ja go zmodyfikowałam wg swoich proporcji. Przyprawa ma same plusy, nie ma sztucznych polepszaczy smaku. U mnie w domu gości na stałe.


SKŁADNIKI :
  • 200 g suszonej włoszczyzny (gotowe mieszanki do kupienia w sklepach)
  • 4 łyżki suszonej natki pietruszki
  • 5 łyżek suszonego lubczyku
  • 3 łyżeczki kurkumy mielonej
  • 3 płaskie łyżki soli
  • 1/2 łyżeczki chili mielonego
  • 2 łyżki słodkiej papryki
Wszystkie składniki wkładamy do miseczki i rozdrabniamy za pomocą np blendera (ja użyłam rozdrabniacz Russell Hobbs). Blendujemy do momentu, aż powstanie nam w połowie proszek, a w połowie będą małe kawałeczki warzyw. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku. 



3 komentarze:

  1. Fajna taka naturalna przyprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukier waniliowy już zrobiłam - jest wspaniały i rzeczywiście bije na głowę ten kupny, sztuczny dlatego do zrobienia taj przyprawy również się przymierzam. :)

    Anna Ch.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.